Önkormányzat
Intézmények
Vállalkozások
Temetkezés
Közérdekű telefonszámok
112
104
105
107
+36 46 613 039
+36 40 424 344
+36 46 519 339
+36 80 300 300
+36 46 500 310
Gazdálkodási Osztály főbb feladatai
Az önkormányzat működésével kapcsolatos munkában közreműködnek:
- a Képviselő-testület működésével kapcsolatos polgármesteri, jegyzői;
- a bizottságok működésével kapcsolatos feladatok ellátásában.
A Képviselő-testület, a polgármester hatáskörébe tartozóan elkészíti:
- az önkormányzat költségvetését, zárszámadását;
- a Képviselő-testület részére a gazdálkodással kapcsolatos előterjesztéseket,
végrehajtja:
- a Képviselő-testület döntése értelmében az év közben jelentkező költségvetési előirányzat átcsoportosítást, módosítást.
A jegyző hatáskörébe tartozó közigazgatási feladatok közül:
- a számviteli rendnek megfelelően az önkormányzat gazdálkodásáról analitikus és gépi nyilvántartásokat vezet;
- végzi a bérgazdálkodással, munkaügyi adatokkal kapcsolatos feladatokat – MÁK felé adatszolgáltatást végez
- jelentési kötelezettségeket teljesít az adóhatóság felé
biztosítja:
- a Polgármesteri Hivatal működéséhez szükséges eszközöket;
- a beszerzésekből és egyéb kötelezettségekből adódó számlák kiegyenlítését, pénzügyi nyilvántartásokat;
- vezeti a vagyonnyilvántartást, leltárt.
- a gépjármű- és helyi adó kivetését, behajtását, az évközi változások átvezetését;
- gépjármű és helyi adók pénzforgalmának vezetését;
- tájékoztatja a lakosságot az adók befizetési kötelezettségének határidejéről;
- kiadja az adó- és értékbizonyítványokat,
- dönt részletfizetési kedvezmény, fizetési, halasztási kérelmekről, gépjárműadó fizetése alól indokolt esetben mentességet gyakorol,
- adók módjára behajtandó köztartozások behajtását, végrehajtását.
Az osztály további feladatait az egyes köztisztviselők munkaköri leírása tartalmazza.
A hatósági osztály első fokon intézi az igazgatási feladatokat, így a hagyatéki, üzletek működésével kapcsolatos, mezőgazdasági, szociális, egészségügyi, népesség nyilvántartási, anyakönyvi, valamint a jegyzői hatáskörbe tartozó gyámügyi feladatok ellátását 9 fővel.
Első fokon intézi a jegyzői hatáskörbe tartozó szabálysértési, közlekedési, környezetvédelmi, tűzvédelmi, vízügyi és műszaki feladatokat. Az önkormányzat polgármesterének hatáskörébe tartozó polgári védelmi feladatok kezelését, döntésre történő előkészítését is végzi. Gondoskodik a közterületek rendjének és tisztaságának ellenőrzéséről, védelméről, annak rendjét megbontó jogsértések hatékonyabb megelőzéséről, szankcionálásról.
Az osztály szakmai felügyeletét a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kormányhivatal látja el. (3525 Miskolc, Városház tér 1.), szabálysértések tekintetében a Miskolci Városi Bíróság (3525 Miskolc, Dózsa Gy. u. 4.).
- testületi, bizottsági ülések előkészítésével és adminisztrálásával kapcsolatos feladatok,
- iktatás, postázás,
- szociális, egészségügyi feladatok,
- gyámügyi feladatok,
- birtokvédelem,
- anyakönyvi igazgatás,
- népesség-nyilvántartás
- hagyatéki ügyek,
- mezőgazdasági ügyek,
- marhalevél kezelése,
- növényvédelmi ügyek,
- közterület-használat,
- közterület-felügyelet,
- munka-és tűzvédelem,
- polgári védelmi ügyek,
- szabálysértési ügyek,
- üzletek működési engedélyezési eljárása,
- hatósági bizonyítványok kiállítása